Az esőérzékelő egy vezetősegítő rendszer, amely leveszi a vezető terhelését azáltal, hogy eső esetén automatikusan bekapcsolja az ablaktörlő rendszert és ezáltal jelentősen javítja a jármű biztonságát és kényelmét.
Az esőérzékelőt járművekbe a ’90-es évek közepén kezdték beépíteni, és azóta a modern jármúelektronika állandó jellemzője.
A kombinált eső-fényérzékelő: felépítése és működése
Kezdetben az esőérzékelőt a visszapillantó tükör magasságában az első szélvédő belsejére építették be, a vezető látóterén kívül.
Az érzékelő területén belül az érzékelő észleli, ha esik az eső, é továbbítja az információkat az ablaktörlő vezérlő elektronikájához.
Az ablaktörlő frekvenciája a szakaszos ablaktörlő beállításban ezért automatikusan alkalmazkodik az eső intenzitásához. Így a vezető kézi beavatkozása ma már többé-kevésbé felesleges.
A kombinált esőfény – érzékelő két funkciót kombinál egy modulban:
eső észlelése és az ablaktörlő automatikus vezérlése.
A környezeti fényerő rögzítése és a jármű világításának automatikus be- és kikapcsolása.
Az esőszenzoros szélvédők cseréjénél minden esetben új szenzorfóliát illetve szenzorgélt építünk be, hogy a szenzor a funkcióját továbbra is problémamentesen ellássa.